Snímek obrazovky 2021-03-07 v 21.03.08.

Nabídka bezplatné přednášky pro základní a střední školy

Ve spolupráci s FEL ČVUT v Praze a generálním partnerem ČEPS, a.s. nabízíme základním a středním školám možnost nahlédnout pod pokličku aktuálního dění v energetice.
Po volbě vhodného termínu se s Vámi spojí zkušení lektoři, kteří přijedou na Vaši školu a interaktivní přednášku rádi odprezentují. 

POZOR : Pokud není možná realizace klasické přednášky, máme pro Vás připravenou online varianty (přednáška s lektorem nebo video prezentace s otázkami).

 

Jak funguje
energetika ?

Prostřednictvím interaktivní prezentace seznámíme žáky a studenty se základními tématy z oblasti energetiky. Naším cílem je přiblížit fungování a zásadní význam energetiky i základní problémy, se kterými se musí potýkat. Žáci a studenti by díky přednášce měli porozumět tomu, jak funguje přenosová soustava a jak je složen energetický mix ČR.

Populismus vs. fyzikální zákony

Cílem přednášky je posun ve vědomostech a postojích žáků, studentů i učitelů v oblasti obnovitelných i neobnovitelných energetických zdrojů a jejich vzájemné provázanosti. Účastníci se seznámí s národními prioritami v dané oblasti v porovnání s prioritami okolních států a různých environmentálně zaměřených skupin v naší zemi i za jejími hranicemi. Naší snahou je boření zažitých předsudků a stereotypů.

Základní školy

Délka přednášky: 45 min
Doporučený počet žáků: 15-30
Max. přednášek: 6

Potřebné vybavení: projektor

  • Blackout - příčiny a následky

  • Energetická soustava - vznik a vývoj

  • Rozdíly mezi stejnosměrným a střídavým proudem

  • Rozdíly mezi jednotlivými druhy elektráren

  • Regulace výkonové odchylky

  • Energetický mix v ČR a EU

  • Soutěž

Střední školy

Délka přednášky: 90 min
Doporučený počet žáků: 15-30
Max. přednášek: 3

Potřebné vybavení: projektor

  • Blackout - příčiny a následky

  • Energetická soustava - vznik a vývoj

  • Rozdíly mezi stejnosměrným a střídavým proudem

  • Rozdíly mezi jednotlivými druhy elektráren

  • Regulace výkonové odchylky

  • Energetický mix v ČR a EU

  • Výkon vs. výroba elektrické energie

  • Doba využití maxima

  • Obchod s elektřinou

  • Subjekty na energetickém trhu

  • Složky ceny elektrické energie

  • Energetické úspory

 
elearning photo.jpg

Energetická gramotnost ONLINE

I v tomto nelehkém období jsme pro Vás připravili alternativu k přednáškám na vašich školách.

ONLINE PŘEDNÁŠKA S LEKTOREM

Pokud máte zájem o online přednášku s naším lektorem, vyberte si termín prostřednictvím rezervačního systému, viz výše (rezervovat přednášku ZŠ/SŠ). Detaily si domluvíte následně s lektorem.


ONLINE VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Krátký vzdělávací film a kvíz.

Studenti shlédnou animovaný film a vyplní kvíz. Jste-li vyučující, napište nám o odkaz s výsledky vašich studentů. 

 

Energeticky gramotné školy

Podívejte se na seznam základních a středních škol, které již absolvovaly naši přednášku. Pokud i Vy chcete být na seznamu těchto škol, není nic jednoduššího, než se registrovat do bezplatné přednášky.

 

Generální partner

Děkujeme našemu generálnímu partnerovi a odborníkům, kteří v náš projekt dlouhodobě věří a pomáhají nám.

 
CEPS_logo_propagacni_edited_edited.png

Studentské reference

“V pondělí 30.3. k nám do školy přišla prezentovat paní Adéla Holasová energetickou gramotnost. Povídala si s námi o tom, jak člověk začal používat elektrickou energii, jaký druh energie začal používat jako první. Každý z nás si myslel, že to byla vodní energie nebo větrná, ale ono to tak nebylo. Byla to energie ohně, což z nás nikdo nečekal. Další otázka byla za jak dlouho by po výpadku el. energie nastal chaos a anarchie, bylo to 4-6 dnů a to mě dost překvapilo. Také jsme si povídali o blackoutu. Třeba o tom kdy a kde už blackout nastal. Třeba u Austrálie na Novém Zélandu, tam už blackout ,,udeřil“ a trval asi 6 týdnů a dodnes se z toho Nový Zéland nevzpamatoval. Také nám řekla jaká sopečnost v ČR provozuje přenosovou soustavu. Byl to ČEPS. Nikdy jsem o něm neslyšela, ale i přesto dělá důležitou práci. Zajišťují rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny. Zajišťují přenos elektřiny mezi výrobci a distributory. Takže když máme přebytek energie zapneme přečerpávací vodní elektrárny a tím to vyrovnáme. Ale když máme energie naopak málo, můžeme zapnout jiné elektrárny třeba jako tepelnou, jadernou, slunečnou, větrnou nebo paroplynovou elektrárnu a tak to vyrovnáme. Tato přednáška se mi moc líbila.”

Alena, IX.B

 

Napsali o nás

Energetická gramotnost on-line: bez energie to nejde.

lidovky.cz

 
 

Organizátoři

Ade%CC%81la%20Holasova%CC%81_edited.jpg

Ing. Adéla Holasová

Projektová manažerka

Hejhalová Lenka_NELEKTOR.jpg

Mgr. Lenka Hejhalová

Projektová manažerka

 

Naši lektoři

Ing. Šimon Cibulka

Ing. Martin Chytra

Anna Kadlecová

Iva Králová

Ing. Michaela Makešová

Mikuláš Prouza

Ing. Michal Ptáček

Kamila Roučková

Ing. Kateřina Ruschaková

Ing. Tadeáš Salaba

Ing. Lukáš Vávra

Ing. Matouš Vrzala

Ing. Štěpán Zelman

Ing. Jan Čech

Patrik Šimůnek

 

EGMAN : Přihlášení do systému pro lektory

 

+420 728 283 421

Šlikova 9, 169 00 Praha 6, Česko

  • Facebook
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

©2021 by Energetická Gramotnost s.r.o.